niedziela, 23 sierpnia 2015

" Dawca " Lois Lowry - recenzja

Witajcie! :)

Zapraszam was na pierwszą na blogu recenzje, jakoś nigdy nie szło mi pisanie, nie mogłam się przełamać do napisania recenzji,  w końcu postanowiłam się za to zabrać i spróbować swoich sił :)

" Nie ból jest najgorszy w posiadaniu wspomnień, ale samotność. Wspomnieniami trzeba się dzielić "
 
Tytuł : Dawca
Tytuł oryginału : The Giver
Autor : Lois Lowry
Wydawnictwo : Galeria książki
Ilość stron : 293

Wyobraźcie sobie świat w którym nie macie wspomnień,  nie macie jakichkolwiek uczuć,  nie rozróżniacie kolorów, wszystko jest czarno-białe. Nie macie także możliwość jakiegokolwiek wyboru. Rodziny są wam przydzielane,  nawet dzieci.
I w takim właśnie świecie żyje nasz główny bohater Jonasz.

Każdemu dwunastolatkowi zostaje przydzielona praca,  w której będzie się szkolił,  a potem pracował aż do ' zwolnienia '
Lecz nasz główny bohater nie otrzymuje jakiejś tam zwykłej pracy.
Zostaje wybrany na Odbiorcę Pamięci.
Jako jedyny poznaje kolory,  miłość,  ale także ból i samotność.

Książkę odebrałam bardzo pozytywnie,  pokazała mi że naprawdę mam powody do szczęścia i powinnam się cieszyć tym co mam. Na pewno nie chciałabym żyć w świecie przedstawionym w " Dawcy "
Jedyne co mogę powiedzieć na niekorzyść to zakończenie. Mam nadzieję że gdy sięgnę po kolejną część to wszystko mi się wyjaśni.

Moja ocena : 9/10

I to by było na tyle. Czytaliście " Dawcę "?  Jak wam się podobała?  :)
                     Pozdrawiam,  Maja :)

2 komentarze:

  1. Dawcę czytałam chyba w zeszłym roku i całkiem miło wspominam. Dobrze pokazuje wartość emocji i to, że świat idealny nie istnieje.
    A druga część z tego co słyszałam traktuje o zupełnie innej historii :P.
    City of Dreaming Books

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam i filmu też nie widziałam, ale mam zamiar w najbliźszym czasie sie za to wziąć.

    OdpowiedzUsuń